جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰

فرق ضاله

  • فرق ضاله

    تخریب آثار بزرگان مکه

    تخریب آثار بزرگان مکه
    وهابیان در سال هزار و دویست و هیجده هجری قمری پس‌از مسلط شدن بر مکه، تمام آثار بزرگان دین را تخریب نمودند و آنان در معلق قبه زادگاه پیامبر گرامی (ص) را و همچنین قبه‌ زادگاه ابوبکر و امام علی علیه‌السلام و حضرت خدیجه سلام‌ الله‌ علیها را ویران و با خاک یکسان کردند.
    ۱۴۰۰/۳/۲۲
  • فرق ضاله

     کشتار وهابیان در عتبات عالیات

     کشتار وهابیان در عتبات عالیات
     کشتار بی‌ رحمانه شیعیان در کربلا  کشتار وهابیان در عتبات عالیات به‌ راستی صفحه تاریخ را سیاه کرد لکه‌ ای ننگ همیشگی بر پیشانی وهابیان نهاده‌ است.
    ۱۴۰۰/۱/۲۸
  • فرق ضاله

     دفاع از قاتلین امام علی علیه‌السلام (پاسخ به شبهات)

     دفاع از قاتلین امام علی علیه‌السلام (پاسخ به شبهات)
     ابن تیمیه می‌ گوید: آن کسی که علی را کشت؛  نماز به جای می‌ آورد؛ و روزه می ‌گرفت؛ و قرائت قرآن می ‌کرد علی را به اعتقاد این‌ که خدا و رسولش کشتن او را دوست دارند؛ به قتل رسانید. و درجایی دیگر ابن ملجم را از عابدترین مردم معرفی کرده است.
    ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
  • فرق ضاله

    انکار امر یزید به خراب کردن کعبه

    انکار امر یزید به خراب کردن کعبه
     سیوطی در کتاب تاریخ الخلفاء از ذهبی نقل می‌ کند؛ چون یزید با اهل مدینه آن عمل را انجام داد لشکر حر به جهت جنگ با فرزند زبیر به طرف مکه حرکت کرد چون به آن‌ جا رسیدند فرزند زبیر را محاصره کرده و با او به قتال برآمده و او را با منجنیق سنگ‌ باران نمودند...
    ۱۳۹۹/۱۱/۲
  • پاسخ به شبهات

    انکار امر یزید به قتل امام حسین (ع) 

    انکار امر یزید به قتل امام حسین (ع) 
    ابن تیمیه می‌ گوید: پس یزید امر به کشتن حسین و حمله سر و در مقابلش نکرد و هرگز چوب به دندان ‌های او نکوبید بلکه این ابن ‌زیاد بود که چنین اعمالی را انجام داد.
    ۱۳۹۹/۱۰/۶
  • فرق ضاله

    ادعای عدم رضایت یزید به قتل امام حسین علیه ‌السلام

    ادعای عدم رضایت یزید به قتل امام حسین علیه ‌السلام
    ابن تیمیه می‌ گوید: یزید اظهار رضایت به قتل حسین(ع)  نکرد، بلکه اعلان ناراحتی و دردمندی بر قتل او نمود.
    ۱۳۹۹/۹/۱۸
  • فرق ضاله

    دفاع ابن تیمیه از مخالفان اهل‌بیت (ع )

    دفاع ابن تیمیه از مخالفان اهل‌بیت (ع )
    ابن تیمیه کسی بود که نه ‌تنها با اهل‌ بیت(ع) دشمنی داشت بلکه از مخالفان آنان نیز دفاع می‌ نمود.
    ۱۳۹۹/۸/۱۸
  • فرق ضاله

    حکم بغض امیرالمؤمنین علی علیه‌ السلام 

    حکم بغض امیرالمؤمنین علی علیه‌ السلام 
    با مراجعه به روایات اهل سنت پی می ‌بریم که پیامبر(ص) عموم مردم را از بغض و عداوت و دشمنی با حضرت علی(ع) منع کرده است.
    ۱۳۹۹/۸/۱۸
  • فرق ضاله

    سلفی‌ گری و پاسخ به شبهات

    سلفی‌ گری و پاسخ به شبهات
    جویریه می ‌گوید: هنگامی ‌که حسن(ع) از دنیا رحلت نمود مروان بر جنازه او گریست. حسین علیه ‌السلام به او فرمود: آیا بر او می ‌گریی؟ در حالی‌ که چه غصه هایی را به او خوراندی و گفت :به من این کارها را برای را با کسی م ی‌کردم که از این بردبارتر بود در آن هنگام با دستش به کوه اشاره کرد.
    ۱۳۹۹/۴/۳۰
  • فرق ضاله

     اعتراض به قهر کردن حضرت زهرا سلام ‌الله ‌علیها با ابوبکر

     اعتراض به قهر کردن حضرت زهرا سلام ‌الله ‌علیها با ابوبکر
    ...وانگهی ذهبی متّهم به تشّدد و سخت‌ گیری در احادیثی است که در باب فضایل اهل‌ بیت علیه ‌السلام وارد شده است، و گاهی بدین جهت افراد بسیار جلیل القدر را تضعیف می ‌کند...
    ۱۳۹۹/۴/۱۲
  • فرق ضاله

    ابن تیمیه دراعتراض به حزن حضرت زهرا (س) 

    ابن تیمیه دراعتراض به حزن حضرت زهرا (س) 
    حزن در فراق محبوب و گریه کردن بر او نه‌ تنها امری جایز و راجح است بلکه خود پیامبر (ص) نیز چنین می ‌کرده است. 
    ۱۳۹۹/۳/۲۶
  • فرق ضاله

     ادعای بیعت نکردن اکثر امت با امام علی(ع)

     ادعای بیعت نکردن اکثر امت با امام علی(ع)
    اعمشمے گوید: به خدا سوگند! من به جهت علے و اصحابش تعجب نمودم؛ زیرا همراه با او اصحاب پیامبر(ص)بودند...
    ۱۳۹۹/۳/۲۱
  • فرق ضاله

    تهمت ابن تیمیه به امام علی(ع)

    تهمت ابن تیمیه به امام علی(ع)
    ابن تیمیه می گوید: بر فرض تقدیر که ابوبکر فاطمه را اذیت کرده باشد، ولی این کار را به جهت غرضی شخصی انجام نداده است، بلکه تا خدا و رسولش را اطاعت کند، و حق را به مستحق آن برساند، ولی علی، رضی الله عنه- قصدش این بود تا هوو بر سر فاطمه نیاورد، و لذا او در اذیت فاطمه غرض داشته است.
    ۱۳۹۹/۲/۱۵
  • فرق ضاله

    تکذیب حدیث(مدینه علم)

    تکذیب حدیث(مدینه علم)
    برای این حدیث مستدرک حاکم طرق بسیاری است که کمترین احوال آن این است که برای این حدیث اصلی است، و لذا سزاوار نیست که برای آن اسم وضع و جعل اطلاق شود...
    ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
  • فرق ضاله

    تکذیب حدیث (ردّالشمس)

    تکذیب حدیث (ردّالشمس)
    پیامبر(ص) چون بر زانوے علی(ع) خوابید و نماز عصر او فوت شد حضرت(ص) دعا کرد خورشید برگشت تا این که علی(ع) نماز به جاے آورد و خورشید دوباره غروب نمود. و این در معجزه رساتر است.
    ۱۳۹۸/۱۱/۸
  • فرق ضاله

    تکذیب حدیث(مواخاه) از سوی ابن تیمیه

    تکذیب حدیث(مواخاه) از سوی ابن تیمیه
    ترمذی به سند خود از عبدالله بن عمر نقل می کند که رسول خدا(ص) بین اصحابش عقد اخوت بست، علی(ع) گریان خدمت پیامبر(ص) رسید و عرض کرد: ای رسول خدا(ص) بین اصحاب عقد اخّوت بستی ولی بین من و کسی عقد اخوت نبستی؟ رسول خدا(ص) فرمود: تو برادر من در دنیا و آخرتی.
    ۱۳۹۸/۹/۲۰
  • فرق ضاله

    فهم علمای اهل سنّت از ثقلین

    فهم علمای اهل سنّت از ثقلین
    سندی از بزرگان محّدثان اهل سنّت  در شرح روایت مسلم می گوید: در این حدیث، پیامبر(ص) از قرآن و اهل بیت(ع) به ثقلین تعبیر می کند. ثقل شیء نفیسی است که باید حفظ شود و واضح است که اهل بیت، افراد نفیس و ارزشمندی اند که باید حفظ شوند...
    ۱۳۹۸/۸/۲۱
1 2 3 4 >>
مهمترین مطالب