چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
کد مطلب: ۷۳۰۲

درسهای عاشورایی (۲)
کلام اسلامی

درسهای عاشورایی (۲)

::> ولایت آنلاین، گروه عقاید <::
مومن واقعی بیشتر مواقع نقش بازی می کند و اغماض او نه تنها ریشه در  پایین بودن درک او ندارد بلکه چون او با خدا در حال معامله است طبیعتا خیلی چیزهایی که خدا دوست ندارد او ببیند و بشنود و بگوید به خاطر رضای خالق نمی بیند و نمی شنود و نمی گوید.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درسهای عاشورایی (2):

اصولا مومنین واقعی در بین مردم شبیه دیوانگان زندگی می کنند. زیرا اینان به گونه ای رفتار می کنند که گویی چیزی درک نمی کنند و هیچ درکی از رفتارهای نادرست برخی اطرافیان خویش ندارند. بحدی که گاهی برخی افراد به خود اجازه می دهند به خیال خام خودشان سر این مومنین واقعی را کلاه بگذارند. در حالی که اینگونه نیست زیرا مومن واقعی بیشتر مواقع نقش بازی می کند و اغماض او نه تنها ریشه در  پایین بودن درک او ندارد بلکه چون او با خدا در حال معامله است طبیعتا خیلی چیزهایی که خدا دوست ندارد او ببیند و بشنود و بگوید به خاطر رضای خالق نمی بیند و نمی شنود و نمی گوید. لذا اگر در خیلی مواقع او سکوت می کند و سخن نمی گوید به خاطر نفهمیدن او نیست. اتفاقا به عکس چون با نور خدا می بیند بسیار عالی تر از افراد عادی می بیند و درک می کند ولی قرارش بر این نیست که مدام با اطرافیان نزاع و جر و بحث کند. قرار نیست جواب بدهد و شخصیت معنوی خویش را کوچک نماید. قرار نیست مچگیری نماید زیرا او قرار است مظهری از مظاهر خالق خویش گردد. قرار است مظهرغفور و ستار خالق گردد. قرار او بر این است که خطا پوش گردد لذا  قرار او بر مچگیری و حالگیری نیست. لذا سکوت او بخاطر زیرکی اوست اما برخی اطرافیان از حلم و سکوت عارفانه و وسعت قلب پاک او برداشت غلط می کنند و گاها بخود اجازه می دهند سر اینگونه مومنین واقعی را کلاه بگذارند و این در حالیست که سر وجدان و انسانیت و شرافت خود کلاه گذاشته اند. "و مایخدعون الا انفسهم"
آری برای رسیدن به مقام محمود قدم صدق نیاز است باید صادق بود و صداقت بدین معناست که  باید ما دندان طمع را از نگاه مردم، حب محبوبیت، حب مشهور شدن، حب مقبولیت، زیر سوال نرفتن رفتن، بکشیم زیرا خداوند با بزرگی و عظمت خود بیش از هر کس زیر سوالست. بیش از هر کس دیگری مورد سو ظن قرار می گیرد و لذا خداوند برای کسانی که می خواهند شبیه او گردند  همین را پسندیده است  لذا در تکمیل این معنا خداوند در قرآن می فرماید: ما برای هر پیامبری دشمنانی از جن و انس آفریدیم که آنان را مورد اذیت و آزار قرار بدهند .
آری پیامبران و اولیا الهی بدون دیدن آزار و اذیت هرگز نمی توانند مثل خدا بشوند. زیرا آزار و اذیت باید به بخش حیوانی و نفسانی برسد و در اثر ضربه های متعدد این بخش له و نابود گردد تا جایی که  دیگر منیتی نباشد تا در مقابل معنویت و ملکوت قد علم نماید.
آری باید آزار و اذیتها بخش نفسانی و حیوانی را بتراشند تا از آن یک انسان خالص و مخلص بیرون بیاید.
ادامه دارد ...


به قلم مدیر هیئت بی بی رقیه(س) خرم آباد، سیده طاهره حسینی خرم آبادی


تاریخ ارسال مطلب: ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۴/۱۲
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مربوطه در وب منتشر خواهند شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.


مهمترین مطالب
مهمترین مطالب گروه