سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹

عجز در برابر خالق، پناه بردن به خالق (۲)
دین و زندگی

عجز در برابر خالق، پناه بردن به خالق (۲)

::> ولایت آنلاین، گروه خانواده <::
خداوند اگر غفور و ستار و رازق است در تجلی نفس بنده غفور و ستار و رزاقست و این یعنی ظهور و اسما الهی و خلیفه الله شدن ...

بسم الله الرّحمن الرّحیم 

عجز در برابر خالق، پناه بردن به خالق (2):

آری با اینکه  مهربان خالقمان روزی دنیا را برایمان تامین و تقسیم نموده است پس چرا در دنیا برای دست یابی به روزی دنیا احساس عجز و ناتوانی نمی نماییم و تمام هم و غم و تلاش خویش را صرف روزی دنیایش می کنیم؟ و در این رهگذر اجازه نمی دهیم حقی از او در دنیا ضایع شود و به هیچ چیز هم قانع نمی شویم اما در مسائل آخرتی و کسب سعادت اخروی احساس عجز و ناتوانی می نماییم؟ و  برای ساختن آخرت خویش اعتراف به عجز خویش می نماییم.
گویی فراموشمان شده  که خداوند اگر حلیم است در تجلی نفس عبد حلیم است و اگر غفور و ستار و رازق است در تجلی نفس بنده غفور و ستار و رزاقست و این یعنی ظهور و اسما الهی و خلیفه الله شدن ...
... و ما یک عمر از گناهکار بودن خویش به درگاه خالق خویش نالانیم. بی آنکه بدانیم و به این باور زیبا برسیم که اگر ما گناهکاریم مهربان خالقمان غفور است. براستی غفاریت خالق چه زمان در ما بندگان عاصی کارساز خواهد بود؟ ناله و جز و شیونمان برای ابراز عجز و معصیت ما بی عملکرد  تا چه زمان باید ادامه داشته باشد؟ و حال آنکه اگر اهل بیت مطهر رسول حق عجز و ناله داشته اند تمام مراتب را پیموده اند. انت رب و انا المربوب و بلافاصله مولای عارفان عرضه می دارد و هل یرحم المربوب الا الرب  براستی هل یرحم به چه معناست؟ خداوند الی الاسباب را برای ما در دنیا الی ماشاالله قرار داده است.
... و باید تمام اسما خالق را گرفت و در دنیا صرف نمود .باید اسم رزاق خالق را گرفت و کاشت و آن را ظهور داد. 
... و خالق ما شیطان را به خاطر عبودیت ما از درگاه خویش راند و در قبال هر شیطانی برای ما بندگان بی نهایت فرشته آفرید پس باید بدنبال فرشتگان و خوبی ها دوید تا به سعادت اخروی رسید.
... و باید بدانیم خدا ما را بی نهایت دوست میدارد چرا در برابر وسوسه ها و کید ضعیف شیطان، در روحمان دمید و به ما تعلیم اسما نمود تا از عجز به قدرت برسیم و به ما کیفیت برخورد با تنازع و تضادهای دنیا را آموخت. و ما نیز باید مثل روزیهای مادی بدنبال کسب روزیهای معنوی با پای دل بدویم. زیرا شکی نیست در دنیا خدا لباس به تن بنده نموده و او را از برهنگی رهایی بخشیده و با نعمات دنیایی او را از گرسنگی و تشنگی حفظ نموده است. و ما در راه رسیدن به این رفا و تامین تلاش کرده ایم. بی آنکه بیندیشیم همین تلاش را در عالم معنا نماییم. متاسفانه در امورات معنوی  بی تحرک نشسته ایم بی آنکه به این باور زیبا برسیم که برای ما دعا راه و ابزار است  نه وسیله گریه و زاری و سکون و اعوذ بالله به معنای اعوذ باسما الله است. اعوذ بروح الله و شریعت الله است اعوذ به معنای قدم برداشتن و حرکت است. نه سکون و ناله و زاری کردن ...
گویی یادمان رفته است که تلاش کنیم و نتیجه را به خدا بسپاریم فراموشمان شده که برداشتن آب وظیفه ما و سیراب شدنمان سهم خالق ماست. و سیراب شدن بدون آب از خالق نیست. بخشش بدون حرکت از خدا نیست. چرا که هستی شعور دارد لذا پناه بر خد بردن ا به معنای پناه بر هستی بردن است. و خداوند مهربان اسباب و علل برایمان قرار داده است. لیس للانسان الا ما سعی ان سعیه سوف یری.
ادامه دارد ...


به قلم مدیر هیئت بی بی رقیه(س) خرم آباد، سیده طاهره حسینی خرم آبادی


تاریخ ارسال مطلب: ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۳/۵
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مربوطه در وب منتشر خواهند شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.


مهمترین مطالب
مهمترین مطالب گروه