سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹
کد مطلب: ۷۱۴۶

شکار کرکس ها
همگام با شهیدان

شکار کرکس ها

::> ولایت آنلاین، گروه شهداء <::
پس از تلاش بسیار، گروه اماده بود؛ گروهی که برای نخستین بار می خواست در چنین شرایطی فعالیت کند و باید امکانات و توانمندی اش را می آزمود تا ضمن آشنا شدن با شرایط منطقه، اگر اشکالی بود، برای برطرف کردن آن اقدام می کرد.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شکار کرکس ها:

فصل اول:

آغاز اوست و سرانجام نیز، اوست

پس از تلاش بسیار، گروه اماده بود؛ گروهی که برای نخستین بار می خواست در چنین شرایطی فعالیت کند و باید امکانات و توانمندی اش را می آزمود تا ضمن آشنا شدن با شرایط منطقه، اگر اشکالی بود، برای برطرف کردن آن اقدام می کرد.
مسئول و اعضای گروه، از آزمایشی بودن  فعالیت خود را  مطلع  نبودن  و این نخستین باری بود که به منطقه ای آلوده می رفتند؛ بنابراین لازم بود که پیش از حرکت، یکی از برادران واحد عملیات، شرایط حاکم بر منطقه ،شیوه ی عمل کرد ضد انقلاب در نوار مرزی آن هم مرزی که خط پدافندی با دشمن بود و نیز خطر های احتمالی ناشی از آتش های منحنی دشمن را که در خطوط پدافندی معمول است برای اعضای گروه شرح دهد.
به همین خاطر یکی از برادران را که ازاول انقلاب در منطقه حضور داشت و کاملا آشنا به حرکت های ضد انقلابی بود، دعوت کردیم تادر جلسه ای اطلاعات لازم را به اعضای گروه انتقال دهد.
او پس از بیان مطالب لازم، به آن ها گوش زد کرد گه لازمه ی مصون ماندن از خطر های احتمالی، رعایت کامل دستورها و رهنمود های مسئولان واحد عملیات سپاه ها منطقه (شهر) است که باید پیش از آغاز ماموریت، از آنها دریافت شود.
چون این نخستین باری بودکه یک گروه نقشه برداری در مناطق عملیاتی آلوده به کار گرفته می شد، به توصیه ی برادران قرار شد من هم دو روزی با گروه همراه شوم تا آن ها رادر شیوه ی ارتباط با مسئولان منطقه،به ویژه مسئولان عملیات سپاه، انتخاب یک روش مناسب برای نقشه برداری بر مبنای شرایط منطقه و خطوط قرمز زمان رفت آمد و شعاع فعالیت های نقشه برداری کمک کنم.
همچنین درباره ی شیوه ی رفع مشکل فنی، پشتیبانی و تامینی که ممکن بود پیش بیایید،راهنمایی شان کردم. 

فصل اول 

آن روز طوری از ارومیه حرکت کردیم که  پیش از جمع شدن تامین جاده ها، به پیرانشهر برسیم. پادگان ارتش در سمت راست جاده در فاصله مناسبی از پیرانشهر قرار برسیم. جاده از وسط شهر به شکل یک خیابان اصلی امتداد پیدا می کرد، ازغرب شهر خارج می شود و تا خطوط پدافندی و سپس مرز حاج عمران ادامه می یافت. نیرو های پدافندی خودی در فاصله زیادی از مرز ها مستقر بودند و از آنجا به بعد، پست های دژبانی، جاده را کنترل می کردند، عبور از این پست ها نیز زیادی به برگه ی تردد داشت. به سبب وجود چند پیچ در مسیر رسیدن به مرز در لابه لای شکاف دامنه های ارتفاعات، خط پدافندی در تمرچین از دور قابل مشاهده نبود. پیش از شروع ارتفاعات مرزی و درست از جایی که دامنه ی ارتفاعت قمطره شروع می شود، یک جاده ی جدید از سمت راست جاده ی اصلی و رو به بالای ارتفاعات منشعب شده و مقدار زیادی از آن ساخته شده بود. قرار بود ما ادامه ی این جاده را تا نزدیکی خط الراس قمطره احداث کنیم و سپس در زیر خط الراس و به موازات آن به سمت شمال تا تلاقی ارتفاعات مقابل قمطره ادامه دهیم تا دسترسی به نقاط مختلف خط الراس امکان پذیر شود. در سمت شمال جاده ی پیرانشهر به مرز حاج عمران که در بین نظامیان به جاده ی خط پدافندی تمرچین معروف بود و در فاصله ی کمی از شهر، ارتفاع کوچکی تقریبا به موازات جاده وجود داشت که جزو پیش دامنه های ارتفاعات قمطره محسوب می شد و تا دامنه ی آن ادامه داشت.

ادامه دارد... 


نویسنده: محمد ستاری وفایی


نام نویسنده مطلب: مهدیه شهدادی


تاریخ ارسال مطلب: ۱۸:۳ - ۱۳۹۹/۳/۳
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مربوطه در وب منتشر خواهند شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.


مهمترین مطالب
مهمترین مطالب گروه