چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸
کد مطلب: ۶۳۱۶

عرفان در کربلا (توکل) ۶
سیر عاشورایی

عرفان در کربلا (توکل) ۶

::> ولایت آنلاین، گروه عقاید <::
عالم هستی مطیع و فرمان‌ بردار انسان کامل است.

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

عرفان در کربلا (توکل) 6:

امام حسین علیه‌ السلام یا این که متخلق به تمام اسما الهی بودند ولی به هیچ یک از این صفات تکیه نکردند چون آقا اباعبدالله الحسین علیه‌ السلام مطیع حضرن حق بودند. و درجه توکلشان یس نهایت بود و اگر ایشان آب طلب کردند صرفاً به خاطر اتمام‌ حجت با سپاه کفر بود. چرا که اگر آقا آب طلب می‌ کردند همان طلب کردن برای حضرتش آب می‌ شد چون عالم هستی مطیع و فرمان‌ بردار انسان کامل است.

لذا حضرت در معنا و واقع آب طلب نفرمودند. جون امام حسین علیه‌ السلام به اسباب دل نبسته نبودند آری حضرت  دل گرم به خدا بودند متوکل به معنای واقعی کلمه به خالق اسباب ...

 آیا ما این‌ گونه ایم؟ من و مایی که وابسته به اسباب فانی هستیم کجا؟ و ارباب بی کفنمان کجا؟ ما که اگر آنی کمتر از آنی اسباب و علل مادی را از دست بدهیم چنان مات و حیران و مضطرب می

گردیم که سر از پا نمی‌ شناسیم. آیا ما دل به اسباب و علل فانی خوش کرده‌ ایم یا به خالق جاودانه و پایدار اسباب؟

نکته مهم این است که  زمانی ما نسبت به حکم خالق که از طریق رسول حق صلی‌ الله و علیه و اله و سلم سنگینی و حرج  درونی نداشته باشیم نشانه تسلیم ما در برابر خالق هستی است؛ و تا تسلیم و مطیع امر الهی هستیم راه نفوذ شیاطین انس و جن در ما بسته می‌ شود در غیر این صورت شیاطین انس و جن، چون‌ و چراها و بهانه و وسواس در ما به وجود می‌ آورند و توکل را در ما کمرنگ  و ترس‌ های ما را پررنگ می‌ نمایند و روز به‌ روز ما را از خالقمان دور می‌ سازند.

اما به‌ عکس با تقوی در توکل به جایی خواهیم رسید که جز خدا هیچ‌ چیز نمی‌ بینیم و هیچ‌ چیز جز خدا نمی‌ طلبیم.

ادامه دارد ...


 به قلم مدیر هیئت بی بی رقیه(س) خرم آباد، سیده طاهره حسینی خرم آبادی


تاریخ ارسال مطلب: ۱۴:۵ - ۱۳۹۸/۷/۲۵
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مربوطه در وب منتشر خواهند شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.


مهمترین مطالب
مهمترین مطالب گروه