جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰
کد مطلب: ۱۰۲۸۳

تخریب آثار بزرگان مکه
فرق ضاله

تخریب آثار بزرگان مکه

::> ولایت آنلاین، گروه عقاید < ::
وهابیان در سال هزار و دویست و هیجده هجری قمری پس‌از مسلط شدن بر مکه، تمام آثار بزرگان دین را تخریب نمودند و آنان در معلق قبه زادگاه پیامبر گرامی (ص) را و همچنین قبه‌ زادگاه ابوبکر و امام علی علیه‌السلام و حضرت خدیجه سلام‌ الله‌ علیها را ویران و با خاک یکسان کردند.

بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم 

تخریب آثار بزرگان مکه:

وهابیان در سال هزار و دویست و هیجده هجری قمری پس‌از مسلط شدن بر مکه، تمام آثار بزرگان دین را تخریب نمودند و آنان در معلق قبه زادگاه پیامبر گرامی (ص) را و همچنین قبه‌ زادگاه ابوبکر و امام علی علیه‌السلام و حضرت خدیجه سلام‌ الله‌ علیها را ویران و با خاک یکسان کردند.
و تمام آثار باستانی که در اطراف خانه خدا و بر روی زمزم بود، تخریب کرده و در تمام مناطق که مسلط می‌ شدند، آثار صالحین را نابود می‌ کردند آنان هنگام تخریب؛ بر طبل می‌ زدند و به رقص و آوازه‌ خوانی می‌ پرداختند.
 شقاوت را به‌ جایی رساندند که خانه حضرت خدیجه سلام‌ الله‌ علیها را به توالت تبدیل کردند و تصمیم داشتند که زادگاه رسول اکرم(ص) را نیز چنین کند که یک فرد خیر در آن‌ جا کتابخانه‌ ای تأسیس کرد و از کار زشت وهابیان جلوگیری نمود.


آتش زدن کتابخانه‌ های بزرگ: 
دردناک‌ ترین کاری که وهابیت مرتکب شد و ننگ آن  برای ابد در پیشانی آنان باقی ماند، آتش زدن کتابخانه بزرگ از (مکتب العربیه) بود که بیش‌ از شصت هزار عنوان کتاب گران‌ قدر کم‌ نظیر و بیش‌ از چهل هزار نسخه خطی منحصر به‌ فرد داشت که در میان آن‌ ها برخی از آثار خطی دوران جاهلیت و قرارداد یهودیان با کفار قریش بر ضد رسول اکرم(ص) وجود داشت، و همچنین آثار خطی حضرت علی علیه‌ السلام و ابوبکر و عمر و خالد بن ولید و طارق بن زیاد وبرخی از صحابه پیامبر گرامی(ص) و قرآن مجید به خط عبدالله بن مسعود بود.

در همین کتابخانه انواع سلاح‌ های رسول اکرم(ص) و بت‌هایی که هنگام ظهور اسلام مورد پرستش بوده‌ اند، مانند لات؛ عزی؛ منات؛ و هبل؛ وجود داشت.
ناصر السعید از قول یکی از مورخان نقل می‌ کند؛ که هنگام تسلط وهابیان، این کتابخانه را به بهانه و وجود کفریات  در آن به آتش کشیدند و به خاکستر تبدیل کردند.
تخریب آثار بزرگان مدینه آل‌ سعود در سال هزار و سیصد و چهل و چهار هجری قمری که تسلط کامل بر حجاز یافت؛ تمام آثار صحابه را در مدینه نابود کرد، مانند زادگاه امام حسن و امام حسین علیه‌ السلام در مدینه، قبور شهدای  بدر، بارگاه ائمه بقیع، امام حسن، امام سجاد، امام باقر، و امام صادق علیه‌ السلام، و بیت الا احزانی که امام علی علیه‌ السلام برای حضرت زهرا سلام‌ الله‌ علیها بنا نهاده بود و مرقد مطهر فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین علی علیه‌ السلام.


برخی از عقاید و فتوای وهابیان
۱- حرمت رفتن به زیارت قبور اولیای الهی
۲- حرمت بنا بر قبور انبیا و اولیا، به‌خاطر شرک دانستن این عمل
۳-حرمت ساختن مسجد بر قبور اولیا
 ۴-حرمت نماز و دعا خواندن در کنار قبور و اولیا
۵- حرمت و شرک دانستن تبرک به آثار انبیا و اولیا
۶- حرمت صدا زدن انبیا و اولیا بعد از مرگ و شرک دانستن آن
۷- حرمت استغاثه به اولیای خدا بعد از مرگ و شرک دانستن آثار خطرش 
۸-حرمت کمک خواستن از اولیای الهی بعد از مرگ و شرک دانستن آن
۹-حرمت شفاعت خواستن از اولیا بعد از مرگش یک دانستن آن
۱۰-حرمت قسم خوردن به‌غیر خدا، مثل پیامبر یا ولی یا کعبه و شش دانستن آن
  ۱۱- حرمت قسم دادم به خدا بحق نبی یا ولی
۱۲- حرمت نذر برای پیامبر یا ولی
۱۳- حرمت برپایی جشن در اعیاد موالید انبیا و اولیا
۱۴-حرمت برپایی عزا در سوگ اولیا
۱۵- حرمت چراغ روشن کردن بر سر قبور
۱۶-حرمت تعمیر قبور و اولیا و تزئین آن‌ها
۱۷- حرمت اقامه عزا و مجالس فاتحه
۱۸- حرمت توسل به انبیا اولیا و نسبت به شرک دادن به آن


مسلمانان از دیدگاه وهابیان:
وهابیان؛ تنها خود را مسلمان و اهل توحید خالص دانسته و بقیه مسلمانان را مشرک و فاقد احترام می‌دانند که خانه‌ هایشان جای حرب و شرک است و معتقدند که تنها شهادت به لااله‌الاالله محمد رسول‌ الله کافی نیست، در حالی‌ که مسلمانی تبرک به مسجد رسول، یا قصد زیارت رسول یا طلب شفاعت از او و غیره دارد آنان معتقدند کسانی که معتقد به توسل، شفاعت، استغاثه به ارواح اولیای الهی، تبرک و غیرعمد مشرکان هرچند اسم مسلمان را بر خود نهاده‌ اند و چه‌بسا شرک آنان است شرک عصر جاهلیت خطرناک‌ تر است.
محمدبن عبدالوهاب در کتاب (کشف الشبهات) لفظ شرک و مشرکین را بر مسلمانانی که تا به عقاید ایشان نیستند تقریباً ۲۴ بار تکرار کرده‌ است همچنین تعبیرهایی از قبیل کفار، عبادت‌کنندگان بت، مرتدین، مشرکین، دشمنان توحید، دشمنان خدا و مدعیان اسلام را، در حدود ۲۰ بار و به کار برده است.

تشابه بین وهابیان و خوارج
 با مراجعه به تاریخ خوارج و بررسی حالات آنان روشن می‌ شود که در موارد گوناگون این دوتا فرقه شبیه یکدیگرند، که برخی از آن‌ ها اشاره می‌ کنیم:
۱- همانگونه که خوارج آرای شاذ و خلاف مشهور داشتند، مثل قول به این‌که مرتبط مرتکب گناه کبیره کافر است، وهابیان نیز این چنینند.
۲- خوارج معتقدند می‌ توان دارالاسلام را درصورتی‌که ساکنان آن مرتکب گناه کبیره شوند دارالحرب نامید، وهابیان نیز این‌گونه است.
۳- در سخت‌ گیری در دین و جمود و تحجّر در فهم آن شبیه هم بودند، خوارج به کلمه لا حکم الا لله تمسک کرده و امام علی(ع) را از حکم خلع کردند، وهابیان نیز با ملاحظه برخی از آیات و عدم توجه به بقیه، حکم به تکفیر مسلمین نمودند. ۴- همانگونه که خوارج از دین خارج شدند، وهابیان نیز با اعتقادات خرافی و باطل از دین خارج شدند، لذا در صحیح بخاری حدیثی آمده که بر آنان قابل‌ انطباق از بخاری به سند خود از پیامبر(ص) نقل می‌ کند؛ که فرمود؛ مردانی از طرف مشرق‌ زمین خروج می‌ کنند، آنان قرآن می‌ خوانند، ولی از گلوی آنان تجاوز نمی‌ کند؛ از دین خارج می‌ شوند، همانگونه که تیر از کمان خارج می‌ شود؛ علامت آنان تراشیدن سر است. 
قسطلانی در ارشاد الساری در شرح این حدیث می‌ گوید:(من قبل المشرق) یعنی از طرف شرق مدینه، مثل نجد و مانند آن می‌ دانیم که نجد مرکز وهابیان و موطن اصلی آنان بود که از آن‌ جا به دیگر شهرها منتشر شدند؛ همچنین تراشیدن موی سر و بلند گذاشتن ریش از شعارها و نشانه های آنان است.


۵-  در احادیث در وصف خوارج می‌ خوانیم آنان اهل اسلام را می‌ کشند و بت‌ پرستان را رها می‌ کنند؛ این عمل عیناً در وهابیان مشاهده می‌ شود.
۶-  عبدالله‌ بن‌عمر در وصف خوارج می‌ گوید؛ اینان آیاتی را که در شأن کفار نازل گشته می‌ گرفتند و مؤمنین حمل می‌ نمودند این عمل در وهابیان نیز هست.


روش‌ های دعوت وهابیان:
اینان برای پیشبرد عقاید و افکار خود از راه‌ های مختلف استفاده می‌ کنند که به برخی از آن‌ ها اشاره می‌ کنیم:
۱- مبارزه و مقابله با کتاب‌های شیعه
وهابیان با شیوه‌ های مختلف درصدد مقابله با شیعه و آثار علمی آنان برآمدند، زیرا شیعه امامیه بیشتر از بقیه مذاهب اسلامی به طرح مباحث علمی می‌ پردازد چرا این‌ همه مقابله با شیعه؟ اگر حرف آنان مطابق با حق است و دیگران بر باطل، چرا از باطل می‌ ترسند؟ چرا مانع از نشر کتاب‌ های شیعه در میان جوانان؟ چرا اگر یک دانشجوی وهابی کتابی شیعه در دستش باشد، باید از مراکز علمی اخراج شود؟ چرا نمی‌ گذارند صاحبان فکر و اندیشه، خود تصمیم بگیرند؟ چرا آثار شیعه که در نمایشگاه بین‌ المللی کتاب مثل عرض شد، باید توسط وهابی‌ ها خریداری و سوزانده شود؟ 


۲-‌ تحریف کتاب‌ها
یکی از راه‌ های مقابله با مخالفین نزد وهابیان، تحریف کتاب‌های حدیثی و تفسیری و تاریخی اهل‌ سنت است؛  روایات و کلماتی که بر ضد آنان آمده را تحریف می‌ کنند، آنگاه سفارش چاپ آن را به چاپخانه‌ ها می‌ دهند لذا اگر کسی در کتاب خود به حدیثی استدلال کرده، و مصدر آن را نیز ذکر می‌ نموده، با مراجعه به چاپ‌های جدید اثری از حدیث نمی‌ یابد ولی با مراجعه به چاپ‌ های قدیم پی می‌بریم که این حدیث در چاپ‌های بعدی حذف شده‌ است خصوصا این‌که سعی می‌کنند با چاپخانه‌ها ارتباط برقرار کرده یا با آنان شریک شوند، و با پایین آوردن قیمت کتاب‌ های تحریف‌شده، یا مجانی کردن آن، به دست اکثر جامعه برسانند.
 محمد نوری دیرثوی می‌ گوید: تحریف و حذف احادیث از کتاب‌ های دایمی و همیشگی وهابیان است، به‌عنوان نمونه، نعمان آلوسی تفسیر پدرش شیخ محمود آلوسی را به نام روح‌ الله المعانی تحریف نمود، و مطالبی را که به ضرر وهابیان بود حذف کرد و اگر این تحریف نبود تفسیر و نمونه تفاسیر محسوب می‌ شد.
نمونه‌ ای دیگر این‌ که در مغنی ابن قدامه حنبلی، بحث استغاثه را حذف کردند، زیرا در نظر آنان شکل محسوب می‌ شد آنگاه آن را چاپ نموده‌ اند؛  شرح صحیح مسلم را با حذف احادیث صفات، چاپ مجدد نموده این کارها متأسفانه در میان آنان رواج فراوان دارد خصوصا نسبت‌ به احادیث و قسمت‌ هایی که از تاریخی که فضیلتی از فضائل اهل‌ بیت در آن بوده و یا ذکری از لغزش خلفا و یا یکی از صحابه است.


 

نام کتاب: سلفی گری(وهابیت) پاسخ به شبهات

تالیف کتاب: علی اصغر رضوانی


نویسنده مطلب: مینا شریفی


تاریخ ارسال مطلب: ۱۲:۱ - ۱۴۰۰/۳/۲۲
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مربوطه در وب منتشر خواهند شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهند شد.


مهمترین مطالب
مهمترین مطالب گروه